SZABÁLYOK
2007.08.15. 12:05
Pár fontos szabály, kicsit összefoglalva
-Első hivatalos teszt után nincs lehetőség csapatváltásra
-Időmérők, futamok alatt NEM lehet a chatet használni
-Tilos a pályán visszafele menni illetve levágni a kanyarokat
-Időmérő alatt TILOS elhagyni a szervert
-A szerveren tilos a káromkodás
-A bírok döntéseibe nem szólhatsz bele. Tehát nem te mondod meg a tutit. xd
-Az a pilóta, aki 3 futamon nem vesz részt (egymás után) tartalékpilóta lesz! Továbbá az se szerencsés ha egyszer jön, egyszer nem. Ilyen esetbe is visszaminősíthető!
Indulási feltételek
-Ha teljesítesz egy megadott szintet akkor indúlhatsz a ligába
-ADSL internet (1250/256)
-minimum konfig (2,4Ghz proci, 512ram, GeForce FX5600)
-Lag mentesség! (ha nagyon lagolsz, sajnos távoznod kell)
-Ha gyenge géped van, akkor vedd le a grafikát! Ezzel az esetleges lag elkerülhető!
-Ja és futam előtt ne igyál alkoholt! xd
-A fehér vonal átlépése tilos, mármint annak aki boxból jön ki!
Versenykörülmények
Mivel azt szeretnénk hogy izgalmas futamok legyenek, így a következőképp alakultak a körülmények:
Versenytáv: 40%
Üzemanyag fogyasztás: Normál (időmérőn OFF)
Gumikopás: Normál
Mechanikai hibák: Kikapcsolva
Autó sérülés: 30%
Időjárás: Száraz
Segítségek: majd meglátod
1 BOX KÖTELEZŐ!!! Ha nem mész ki 40mp büntetés!
Időmérő lebonyolítása
-1 gyors kör! (egyszerre csak 1 pilóta lehet a pályán)
-FIGYELEM! Időmérőn 100%-os törés lesz!
-Aki időmérőn elveszti a hátsó szárnyát / kerekét kötelező visszatérni a boxba!
-Aki nem tud jönni időmérőre, sajnos utolsó helyről várhatja a futamot
Büntetések
Hogy elkerüljük a félreértéseket, most közlöm hogy mi lesz a jutalmatok. xd
Hivatalos teszten történő többszöri cutolás Figyelmeztetés, és ő kezdi az időmérőt Időmérőn történő cutolás Figyelmeztetés, kör érvénytelenítése Versenyen történő cutolás (4) Figyelmeztetés, és a futam végén +10mp Szándékos baleset okozása FIA figyelmeztetés, futamról való kizárás Szándékos baleset okozása (többszöri) 2 futamról való eltiltás, 2pont levonás / ligából kizárás Fehér vonal átlépése +5mp Kék zászló szabály megszegése Figyelmeztetés Chatelési szabály megszegése Figyelmeztetés Restart szabály megszegése DQ + FIA figyelmeztetés KNOCKOUT kihagyása FIA figyelmeztetés +1mp Pót KNOCKOUT kihagyása Ligából való kizárás
Most joggal jöhetne a kérdés hogy minek ez a figyelmeztetés...
8 figyelmeztetés -1 bajnoki pont 12 figyelmeztetés -2 bajnoki pont 15 figyelmeztetés -3 bajnoki pont 20 figyelmeztetés 1 futamtól való eltiltás 30 figyelmeztetés BYE BYE
Az FIA féle figyelmeztetés 3 normál figyelmeztetésnek felel meg!
Figyelmeztetések minden hivatalos programnál alkalmazható!
Továbbá az FIA alkalmazhat más büntetéseket is. Ez majd az adott szitutól fog függeni.
NYILATKOZATOK
Időmérő, illetve futam után az első 3 helyezettnekkötelező nyilatkozni! Aki ezt elmulassza, figyelmeztetésben részesítsük
Oldal tetejére
PONTOZÁS
Pontozás megegyezik a F1-ben látotakkal. Új szabály viszont hogy csak az a pilóta kaphat pontot aki 2 körön belül van az élenállóhoz képest (függetlenül hogy hanyadik helyen ért célba)
Előzés és a védekezés
A Védekező (A) versenyző helyezésének megtartására, az előzni akaró (B) versenyzőt a következő képpen tarthatja vissza: (B) versenyző balról próbál előzni (A) versenyző kihúzódik balra (nem hírtelen!), védve a pozícióját, ekkor (B) versenyző jobbról próbál előzni (A) versenyző visszahúzódik jobbra (visszavédekezve), ekkor ha (B) versenyző ismét balról próbálkozik, már (A) versenyzőnek helyet kell biztosítania az előzési manőver befejezéséhez, mert ha ismételten kihúzódik balra védekezni, akkor ez már cikázásnak számít és büntetést von maga után!
|